Κυριακή, 15 Νοεμβρίου 2015

ΘΕΜΑΤΑ ΥΓΕΙΑΣ-ΣΗΜΕΡΑ: ΠΟΛΥΤΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΓΕΙΡΕΥΜΑ ΛΑΧΑΝΙΚΩΝ-ΒΟΤΑΝΩΝ!
ΤΙΣ ΣΥΝΕΧΕΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ π. ΑΝΤΩΝΙΟΥ, ΑΝΑΤΡΕΞΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΟΤΗΤΑ "ΥΓΕΙΑ" ΣΤΗΝ ΜΠΑΡΑ ΚΑΤΩ ΑΠΌ ΤΟΝ ΤΊΤΛΟ.Ή κατ΄ευθείαν ΚΛΙΚ στο>http://monidadias-news.blogspot.gr/p/blog-page_3083.html Στείλτε μας δικές σας απορίες ή και εμπειρίες

Από το Βιβλίο του μοναχού π.Αντωνίου

ΤΟ ΦΑΡΜΑΚΟ ΣΟΥ Η ΤΡΟΦΗ ΣΟΥ...

...ΔΙΑΚΗΡΥΣΣΕΙ Ο ΑΓΙΟΣ ΙΠΠΟΚΡΑΤΗΣ ΚΑΙ Η ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΘΑΥΜΑΣΤΡΙΑ ΤΟΥ κ. ΑΝΝΑ ΚΑΝΕΛΛΟΥ… σας δίδει συνταγές μαγειρικής προϊόντων της φύσης… Θα διαπιστώσετε πως πολλά καθημερινά…τα κάνουμε λανθασμένα με αποτέλεσμα να καταστρέφουμε τις ευεργετικές ιδιότητες των φυτών που βάζουμε στην κατσαρόλα… Προσέξτε το…:


Ας δούμε πώς πρέπει να μαγειρεύουμε τα τρόφιμα ώστε να μη χάσουν τη θρεπτική τους αξία και να μη μετατρέπονται από ωφέλιμα σε βλαβερά:

1. Ποτέ μη μαγειρεύετε σε δυνατή φωτιά. Αντίθετα το μαγείρεμα πρέπει να γίνεται σε πολύ χαμηλή θερμοκρασία (το κουμπί της ηλεκτρικής κουζίνας στο 1/2, ή το γκάζι στο μικρό μάτι και με ελάχιστη φλόγα). Μπορεί έτσι το μαγείρεμα ν' αργεί λίγο, αλλά έτσι δεν καταστρέφονται οι βιταμίνες και άλλες πολύτιμες ουσίες και το φαγητό γίνεται νόστιμο και υγιεινό. Επιπλέον μ’ αυτό τον τρόπο δεν χρειάζονται πολλά ξεσκεπάσματα και ανακατώματα αφού στη χαμηλή θερμοκρασία το φαγητό δεν κολλάει, δε φουσκώνει, δε χύνεται.


2. Όλα τα λαχανικά, συμπεριλαμβανομένων και των βολβών τους (παντζάρια, καρότα, πατάτες κλπ.) πρέπει να βράζονται με λίγο νερό. Το ζουμί να το πίνετε και να μη το χύνετε στο νεροχύτη.

3. Το λάδι πρέπει να το προσθέτουμε αφού κατεβάσουμε το φαγητό από τη φωπά γιατί τα λίπη (στα οποία συμπεριλαμβάνεται και το λάδι) θερμαινόμενα δεν εξατμίζονται αλλά διασπώνται σε βλαβερές ουσίες. Ετσι, αν μαγειρευθεί το λάδι μαζί με το φαγητό μετατρέπεται από ωφέλιμο σε βλαβερό. Αυτή είναι και η αιτία για την οποία τα τηγανητά είναι ιδιαίτερα βλαβερά. Το καλύτερο λάδι είναι το παρθένο ελαιόλαδο. Η λέξη παρθένο πρέπει ν' αναγράφεται στο σκεύος συσκευασίας.
4. Καλό είναι ν' αποφεύγουμε εντελώς το αλάτι, γιατί είναι εχθρός της υγείας. Αν δεν μπορούμε, να το χρησιμοποιούμε στη μικρότερη δυνατή ποσότητα και να το βάζουμε στο φαγητό στο τέλος γιατί δεν πρέπει να βράζει μαζί μ' αυτό.

ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΕΣ
ΣΠΟΡΟΙ ΚΑΡΠΟΥΖΙΟΥ, ΠΕΠΟΝΙΟΥ
Δεν τρώμε μόνο το κόκκινο του καρπουζιού, αλλά και τους σπόρους. Είναι θρεπτικοί διότι έχουν πρωτεΐνες, βιταμίνες και μάλιστα ωφελούν τα νεύρα, την κύστη, τα έντερα. Το ίδιο και οι πεπονόσποροι.
Τρόπος παρασκευής
Ρίχνουμε τα σπόρια στο μπλέντερ και προσθέτουμε και νερό. Αναλογία: 1 σπόρια, 21/2 νερό. Τα χτυπάμε καλά περίπου 5 λεπτά να διαλυθούν, να γίνει ένας αραιός πολτός. Κατόπιν σουρώνουμε τον πολτό από ψιλό σουρωτήρι, στίβουμε καλά να βγει όλο το γάλα. Το πίνουμε αμέσως δεν το διατηρούμε πολλές μέρες. Είναι δυναμωτικό για τα παιδιά και παρασιτοκτόνο, τους προσθέτουμε δε και μια κουταλίτσα μέλι όταν πρόκειται για παιδιά.
Σημ. Εάν δεν έχετε δυνατό μίξερ, δεν πολτοποιούνται καλά οι σπόροι, το πλαστικό μπλέντερ δεν τα χτυπάει καλά.

ΗΛΙΟΣΠΟΡΟΙ, ΚΟΛΟΚΥΘΟΣΠΟΡΟΙ
Με τον παραπάνω τρόπο και με τις ίδιες αναλογίες μπορούμε να φτιάξουμε και το γάλα από τους παραπάνω σπόρους. Το γάλα από τους ηλιόσπορους βοηθά πολύ τα νευρικά και εξασθενημένα άτομα, περιέχει και βιταμίνη Ε και οι γυναίκες που έχουν πρόβλημα με την κλιμακτήριο θα βοηθηθούν πάρα πολύ. Αν μάλιστα βάζουν τους ηλιόσπορους από βραδύς στο νερό την άλλη μέρα τους στραγγίσουν και τους αφήσουν για μια μέρα έτσι με την υγρασία τους σε σκοτεινό σκεύος να μη περνά το φως.Την δεύτερη μέρα θα αρχίσουν να βγάζουν φύτρο. Τότε μπορούν να τους φάνε είτε σαν γάλα είτε ξεφλουδίζοντας έναν έναν.
Το γάλα από τους κολοκυθόσπορους βοηθάει και μάλιστα αν λαμβάνεται για αρκετές μέρες θεραπεύει τον προστάτη. Επίσης είναι παρασιτοκτόνοι. Οι κολοκυθόσποροι δεν γίνονται φύτρα όπου πικρίζουν. Τους βάζουμε μόνο λίγες ώρες στο νερό και τους τρώμε ή χτυπημένους όπως είπαμε πιο πάνω ή έναν-έναν με τον γνωστό τρόπο.
Σημείωση: Μιλάμε μόνο για τους άψητους σπόρους χωρίς αλάτα κλπ.
ΧΥΛΟΣ ΣΙΤΑΡΙΟΥ

Είναι η σπουδαιότερη τροφή από κάθε τι άλλο. Το σιτάρι πρέπει να μη λείπει από τη διατροφή μας. Το σιτάρι περιέχει σχεδόν όλα τα στοιχεία που χρειάζεται το σώμα μας για να συντηρηθεί σωστά, να δυναμώσει και να μη ξεχνάμε ότι είναι ή υπ' αριθμόν ένα τροφή για τα μικρά παιδιά, τους αθλούμενους, τις εγκυμονούσες, τους ηλικιωμένους και τους σωματικά και ψυχικά εργαζόμενους.
Τρόπος παρασκευής
Βάζουμε το σιτάρι από βραδύς στο νερό σε ποσότητα ανάλογα με τα άτομα που θα φάνε.
Το πρωί χτυπάμε το μαλακό πια σιτάρι στο μπλέντερ ρίχνοντας λίγο-λίγο νερό να χτυπηθεί καλά να γίνει ένας παχύρρευστος χυλός.
Βάζουμε το χυλό να πήξει σε μπεν-μαρί. Προσθέτουμε αφού τον σερβίρουμε λίγες σταφίδες, λίγο μήλο κομματάκια και λίγους ξηρούς καρπούς αλεσμένους.
Οταν πρόκειται για μωράκια ενός έτους, βάζουμε μόνο λίγο μέλι. Αν αντί για τις διάφορες κρέμες του εμπορίου δίνουν στα μωράκια μετά τους 8 μήνες κρεμούλες από σιτάρι και ακατέργαστο ρύζι θα χτίσουν το σωματάκι των παιδιών τους με τα εκλεκτότερα υλικά και νά ναι βέβαιες οι στοργικές μάνες πως τα παιδιά τους θα τις ευγνωμονούν.

Άννα Κανέλλου 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου