Τετάρτη, 7 Σεπτεμβρίου 2016

ΓΟΝΕΙΣ – ΔΑΣΚΑΛΟΙ
ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ, ΜΕ ΑΠΟΚΛΙΝΟΥΣΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ .....

Γράφει ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΣΔ : Παναγιώτα Βασιλοπούλου- Δημοσιογράφος ΕΣΔ






΄΄ Μια , με κατανοητά λόγια για επιστημονική προσέγγιση,  μέσα από το άρθρο μου ,  για τα παιδιά με ψυχολογικά προβλήματα ΄' '

Σε λίγες μέρες ανοίγουν τα σχολεία . Μερικοί γονείς θα δουν , πως η συμπεριφορά του παιδιού τους στο σχολείο , κρύβει Μαθησιακές Δυσκολίες , Διάσπαση Προσοχής , και γενικά μια προβληματική συμπεριφορά , ψυχολογική ή παθολογική όπου θα ζητηθεί από τους φορείς του σχολείου να , δουν μαζί με το παιδί , φορείς , ψυχικής υγείας , λογοθεραπευτή , να παρακολουθήσει εργασιοθεραπεία, να το παρακολουθήσει σε ένα πλαίσιο παιδοψυχολόγος , ή και παιδοψυχίατρος .
Τι κρύβεται όμως πίσω από όλα αυτά ;

ΑΣ ΔΟΥΜΕ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΑΝΑΛΥΣΗ

Πρώτα , πρώτα οι γονείς μην βιαστούν , να σπεύσουν , να ενοχοποιήσουν τον ρόλο τους ως γονείς . Γονείς και δάσκαλοί , θα δουν πως σε μερικές περιπτώσεις , που ένα παιδί , έχει μια συμπεριφορά επίμονα δυσλειτουργική , που δεν θα μπορούν να εξηγήσουν και να καταλάβουν , πως το παιδί έχει ψυχική διαταραχή.
Τα παιδιά μην μπορώντας να εξηγήσουν στους μεγάλους πως ο εσωτερικός τους κόσμος είναι διαταραγμένος και υποφέρουν από αυτό , μιλάνε σε μια γλώσσα συμπτωμάτων για να ζητήσουν '' με έμμεσο τρόπο, μιας και δεν μπορούν επί της ουσίας να κατανοήσουν τι τους συμβαίνει και το λένε μέσα από τη δική τους γλώσσα, μέσω της απροσάρμοστης συμπεριφοράς τους'' . Υπάρχουν και ανόμοια συμπτώματα , όπως ένα πολύ μοναχικό παιδί , συνεχώς μελαγχολικό , απρόσιτο και απόμακρο , είναι ή άλλη άκρη της συμπεριφοράς από ένα παιδί που δημιουργεί συνεχώς προβλήματα που ξεπερνούν τα όρια του φυσιολογικού.
Ας έρθουμε στο πιο ουσιαστικό ερώτημα , ποια συμπεριφορά είναι προβληματική και πια φυσιολογική ;
Οι ενδείξεις για την ύπαρξη πως το παιδί πάσχει από ψυχική διαταραχή , τα σημάδια και τα συμπτώματα όπως δυσλεξία , και δεν είναι παροδικά στην νέα προσαρμογή , στο περιβάλλον του σχολείου . Υπάρχουν λοιπόν συμπτώματα που αξίζουν προσοχής και διερεύνησης .
Ο γονιός θα βιώσει μεγάλο στρες , ενοχές , φόβο για το τι θα συμβεί , ίσως και να θέσει τον εαυτό του ανεπαρκή να χειριστεί την κατάσταση , να νιώσει ντροπή που το δικό του παιδί ξεχωρίζει με αρνητικό τρόπο , όμως αν κατανοήσουν πως κάλιο νωρίς και από τώρα θα βρει το παιδί βοήθεια , την βοήθεια που το ίδιο ζητάει με τον τρόπο του , της προβληματικής δηλαδή συμπεριφοράς , για να νιώσει ψυχική ισορροπία, θα καταλάβουν πως πιο τραγικό θα ήταν να τους πουν πως το παιδί τους π.χ πάσχει από καρκίνο ή μια θανατηφόρα ασθένεια . Όσο πιο νωρίς η διάγνωση του προβληματικού παιδιού , τόσο το καλύτερο για μια θεραπευτική μέθοδο . Αυτό πρέπει να έχουν στο νου τους κι όχι δυσάρεστα συναισθήματα .
Οι δυσκολίες στην σκέψη του παιδιού , στην νοητική ανεπάρκεια για μάθηση , βίαιη συμπεριφορά προς άλλα παιδιά , ανησυχία και μη προσαρμογή την ώρα του μαθήματος, οτιδήποτε ακραίο που εκδηλώνει το παιδί , σημαίνει ότι διακατέχεται από έναν ψυχικό καταναγκασμό.

ΜΕΡΙΚΕΣ ΑΙΤΙΕΣ 

Χωρίς να ενοχοποιήσουμε τους γονείς , που ίσως λόγο άγνοιας τους , φέρθηκαν με λάθος χειρισμούς στο παιδί τους , όπου ίσως προκάλεσε μια κατάσταση ψυχικού σοκ ( shocks ) , όπως ενδοοικογενειακές κρίσεις , προκαλώντας ψυχικά τραύματα στο παιδί , γενετήσιοι παράγοντες στο νευρολογικό σύστημα του παιδιού , που μπορεί να πυροδοτηθεί , από μια σειρά ατυχιών στην μέχρι τώρα ζωή του παιδιού , εξωγενών ή κοινωνιολογικών παραγόντων , όπως η κουλτούρα και η συμπεριφορά ατόμων συγγενικού και φιλικού περιβάλλοντος στη ζωή του παιδιού , που μπορεί να επενέβαιναν στην διαπαιδαγώγηση που οι γονείς ακολουθούσαν , περνώντας αντιφατικά διπλά μηνύματα στο παιδί , ή μια βλάβη στον εγκέφαλο κατά την περίοδο της κύησης .
Είναι πολυποίκιλες οι αιτίες , ίσως πολλοί παράγοντες συνολικά ή ίσως ενός παράγοντα μεγάλης ισχύς .
Οι αιτίες και όλα αυτά που αναγράφονται , δεν πληρούν στο άρθρο όλες τις παραμέτρους μιας και γράφονται τα απολύτως απαραίτητα , για να ενημερωθούν οι γονείς και οι δάσκαλοι . Μια ολόκληρη επιστήμη δεν μπορεί να χωρέσει σε ένα άρθρο .

ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΟΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ

Σε κάθε περίπτωση , όπως , μορφές επιθετικής συμπεριφοράς του παιδιού ή παρανοϊκής εχθρότητας ( να σκοτώνει και να βασανίζει ζώα , να χτυπάει άλλο παιδί με αντικείμενα επικινδυνότητας , εκρήξεις οργής , συναισθήματα μίσους , ή να χρησιμοποιεί λεκτική βία στα άλλα παιδιά , η μη ένταξη στις ομάδες ή στις ομαδικές δραστηριότητες του σχολείου , ο ειδικός ψυχικής υγείας που θα αναλάβει το παιδί θα πρέπει να υπάρχει μια γραμμή και μια κατεύθυνση θεραπευτικών μέσων , που θα πρέπει να είναι σε συνεργασία , μέσα από πλήρη ενημέρωση , με το σχολικό περιβάλλον ( δασκάλους ) και τους γονείς . Αυτοί οι τρεις κρίκοι , ειδικός ψυχικής υγείας , γονείς και σχολικοί φορείς , ( δάσκαλοι ) , πρέπει να είναι σε άμεση συνεργασία συνεχώς και σε τακτικά διαστήματα . Αν ένας από αυτούς τους κρίκους , δεν συνεργάζεται , δεν θα βοηθηθεί το παιδί και δεν θα δημιουργηθεί στα παιδιά μια ελεγχόμενη συμπεριφορά και θεραπευτική διαμόρφωση , στα προβληματικά σημεία του παιδιού.

Η ΔΙΑΓΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΒΟΥΚΙΝΟ
Ο παιδοψυχολόγος , ή ο παιδοψυχίατρος , ή η ενημέρωση θεραπευτικής μέθοδος , πως το παιδί κάνει συμβουλευτική , θα δώσουν οι ειδικοί τα απαραίτητα πιστοποιητικά διάγνωσης για την ψυχική ή νοητική υγεία του παιδιού.
Σε καμία περίπτωση , οι δάσκαλοι ή οι γονείς δεν έχουν το δικαίωμα να στιγματίσουν το προβληματικό παιδί και να κοινοποιήσουν βάση Νόμου Προσωπικών Δεδομένων , την διάγνωση , διότι βάση νόμου απαγορεύεται . Δε μπορούν να διασύρουν το παιδί , ούτε να το φέρονται σαν “” ΝΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΤΡΕΛΟΣ ΤΟΥ ΧΩΡΙΟΥ “' και είναι ποινικά δικάσιμο , η κοινοποίηση της διάγνωσης .
Θα προσπαθήσουν με υγιή τρόπο να χειριστούν με ειδικούς χειρισμούς την κατάσταση και με τρόπο επιστημονικό .


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου