Παρασκευή 3 Μαρτίου 2017

ΣΙΜΟΝ ΚΕΔΙΚΟΓΛΟΥ , ΠΑΛΕΥΕΙ ΓΙΑ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ Η ΥΠΟΔΟΜΗ ΔΙΟΔΙΩΝ ΣΤΗΝ ΧΑΛΚΊΔΑ :ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΣΔ : Παναγιώτα Βασιλοπούλου : Αξιωματούχος Δημοσιογράφος ΕΣΔ

Μη επαρκείς οι εξηγήσεις του Υπουργού για την υποβάθμιση της «Παράκαμψης 

Χαλκίδας»









ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΣΔ : Παναγιώτα Βασιλοπούλου : Αξιωματούχος Δημοσιογράφος ΕΣΔ 






ΞΕΡΕΙ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΑΠΟ ΌΛΟΥΣ ,
ΑΛΛΑ,
ΚΑΙ ΤΙΣ ΛΥΣΕΙΣ ..........
Μη επαρκείς ήταν οι εξηγήσεις που  έδωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Σπίρτζης Χρήστος στον Σίμο Κεδίκογλου σχετικά με την υποβάθμιση του έργου κατασκευής της Παράκαμψης Χαλκίδας, αναγνωρίζοντας, παράλληλα, ότι προχώρησαν έργα, των οποίων ο βαθμός ωριμότητας δεν ήταν αντίστοιχος με αυτόν του έργου της  Παράκαμψης της Χαλκίδας.  


Ο Σίμος Κεδίκογλου κατά τη συζήτηση στη Βουλή της επίκαιρης ερώτησής του παρουσίασε τους διαφορετικούς Πίνακες της Επιτροπής Παρακολούθησης του Επιχειρησιακού Προγράμματος, όπου το 2014 το έργο της Παράκαμψης Χαλκίδας εμφανίζεται με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα και με έναρξη κατασκευής το πρώτο τρίμηνο του 2016, ενώ στον τελευταίο Πίνακα της 2ης Επιτροπής από τα 14 οδικά έργα τα 13 έχουν χρονοδιάγραμμα και μόνο της Χαλκίδας είναι χωρίς χρονοδιάγραμμα και επίσης γίνεται λόγος για κατασκευή του έργου ανάλογα με τη διαθεσιμότητα των πόρων. Ενδεικτικά, μάλιστα, ανέφερε την περίπτωση του οδικού άξονα Πάτρα –Πύργος, που δημοπρατείται, ενώ η Παράκαμψη της Χαλκίδας παραπέμπεται στις καλένδες, λέγοντας πως πρόκειται για μία δραστική μεταβολή.
Ο Υπουργός επί του συγκεκριμένου θέματος δεν έδωσε καμία απάντηση, ενώ  -παρά το γεγονός, ότι χαρακτήρισε την Παράκαμψη Χαλκίδας ως έργο πρώτης προτεραιότητας – εντούτοις απέφυγε να ορίσει το ακριβές χρονοδιάγραμμα εκτέλεσης του έργου.
Ο Σίμος Κεδίκογλου αναφέρθηκε και στο ζήτημα  των απαλλοτριώσεων, καθώς με βάση το νέο Νόμο -όπως είπε- θα πρέπει πρώτα να έχουν πληρωθεί, υπογραμμίζοντας ότι το 90% προέρχεται υποχρεωτικά από εθνικούς πόρους και το 10% καλύπτεται από την Κομισιόν.  Στο ερώτημά του, κατά πόσο έχει γίνει πρόταση για δέσμευση εθνικών πόρων και αν συμπεριλαμβάνεται στην αντίστοιχη ΣΑΕ, έλαβε τη διαβεβαίωση από τον Υπουργό, για την εξεύρεση των απαιτούμενων πόρων.


(ΑΝΑΛΟΓΟ ΒΙΝΤΕΟ ) 


Μη επαρκείς ήταν οι εξηγήσεις που  έδωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Σπίρτζης Χρήστος στον Σίμο Κεδίκογλου σχετικά με την υποβάθμιση του έργου κατασκευής της Παράκαμψης Χαλκίδας, αναγνωρίζοντας, παράλληλα, ότι προχώρησαν έργα, των οποίων ο βαθμός ωριμότητας δεν ήταν αντίστοιχος με αυτόν του έργου της  Παράκαμψης της Χαλκίδας.
Ο Σίμος Κεδίκογλου κατά τη συζήτηση στη Βουλή της επίκαιρης ερώτησής του παρουσίασε τους διαφορετικούς Πίνακες της Επιτροπής Παρακολούθησης του Επιχειρησιακού Προγράμματος, όπου το 2014 το έργο της Παράκαμψης Χαλκίδας εμφανίζεται με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα και με έναρξη κατασκευής το πρώτο τρίμηνο του 2016, ενώ στον τελευταίο Πίνακα της 2ης Επιτροπής από τα 14 οδικά έργα τα 13 έχουν χρονοδιάγραμμα και μόνο της Χαλκίδας είναι χωρίς χρονοδιάγραμμα και επίσης γίνεται λόγος για κατασκευή του έργου ανάλογα με τη διαθεσιμότητα των πόρων. Ενδεικτικά, μάλιστα, ανέφερε την περίπτωση του οδικού άξονα Πάτρα –Πύργος, που δημοπρατείται, ενώ η Παράκαμψη της Χαλκίδας παραπέμπεται στις καλένδες, λέγοντας πως πρόκειται για μία δραστική μεταβολή.
Ο Υπουργός επί του συγκεκριμένου θέματος δεν έδωσε καμία απάντηση, ενώ  -παρά το γεγονός, ότι χαρακτήρισε την Παράκαμψη Χαλκίδας ως έργο πρώτης προτεραιότητας – εντούτοις απέφυγε να ορίσει το ακριβές χρονοδιάγραμμα εκτέλεσης του έργου.
Ο Σίμος Κεδίκογλου αναφέρθηκε και στο ζήτημα  των απαλλοτριώσεων, καθώς με βάση το νέο Νόμο -όπως είπε- θα πρέπει πρώτα να έχουν πληρωθεί, υπογραμμίζοντας ότι το 90% προέρχεται υποχρεωτικά από εθνικούς πόρους και το 10% καλύπτεται από την Κομισιόν.  Στο ερώτημά του, κατά πόσο έχει γίνει πρόταση για δέσμευση εθνικών πόρων και αν συμπεριλαμβάνεται στην αντίστοιχη ΣΑΕ, έλαβε τη διαβεβαίωση από τον Υπουργό, για την εξεύρεση των απαιτούμενων πόρων.

Ο βουλευτής υπογράμμισε την ειλικρινή επιθυμία του να υπάρξει ένα θετικό αποτέλεσμα και όχι μία άγονη αντιπαράθεση, καθώς πρόκειται για ένα έργο την αναπτυξιακή δυνατότητα του οποίου αναγνωρίζει  η Κομισιόν, αναφέροντας στην έγκριση ένταξης, ότι αυτό το έργο μπορεί να οδηγήσει σε ανάπτυξη της  οικονομίας της Εύβοιας. Εκτός αυτού τόνισε, ότι εδώ και τριάντα χρόνια δεν έχει κατασκευαστεί κανένα μεγάλο έργο στο Νομό μετά και την Υψηλή Γέφυρα  στη Χαλκίδα, που ξεκίνησε από τον τότε Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ, κ. Βασίλη Κεδίκογλου και στη συνέχεια ολοκληρώθηκε και εγκαινιάστηκε από τον Κωνσταντίνο Μητσοτάκη, καταλήγοντας στη διαπίστωση, ότι το έργα ανήκουν στον τόπο και τους πολίτες.
Ο Σίμος Κεδίκογλου στη δευτερολογία του ανέφερε τα εξής:

«Εδώ έχω τον πίνακα από το 2014, όπου το έργο της Παράκαμψης Χαλκίδας έχει και συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα. Λέει ότι η έναρξη κατασκευής είναι το πρώτο τρίμηνο του 2016. Αυτό, όμως, στον τελευταίο πίνακα της δεύτερης Επιτροπής Παρακολούθησης του Επιχειρησιακού Προγράμματος έχει τα 14 οδικά έργα. Τα 13 έχουν χρονοδιάγραμμα και μόνο της Χαλκίδας λέει ανάλογα με την διαθεσιμότητα των πόρων. Θα συμφωνήσετε, ότι είναι μία δραστική μεταβολή.
Επιπλέον, υπάρχουν απαντήσεις σε ερωτήσεις τόσο των δικών σας υπηρεσιών όσο και των υπηρεσιών του Υπουργείου Οικονομικών. Οι δικές σας υπηρεσίες λένε, ότι έχει ολοκληρωθεί το σύνολο των αναγκαίων μελετών για το έργο του θέματος και  εφόσον η Διαχειριστική Αρχή αποστείλει σχετική πρόσκληση θα ακολουθηθεί το προβλεπόμενο, θα προωθηθεί στο πρόγραμμα. Η Διαχειριστική Αρχή λέει, ότι το έργο έχει συμπεριληφθεί στον κατάλογο μεγάλων έργων, και συγκεκριμένα στον άξονα προτεραιότητας ΑΠ3 διασφαλίζοντας έτσι τη δυνατότητα συγχρηματοδότησής του από το Ταμείο Συνοχής. Μέχρι πρόσφατα υπήρχε στο site του Υπουργείου σας για τριπλή δημοπράτηση.
Ειλικρινά η εικόνα είναι θολή. Θέλω καλή τη πίστη να δεχθώ διαβεβαιώσεις σας, αλλά από τον Αύγουστο ισχύει ο νέος νόμος. Ο νέος νόμος λέει ότι πρέπει πρώτα να έχουν πληρωθεί οι απαλλοτριώσεις. Το 90% είναι υποχρεωτικά από εθνικούς πόρους. Μόνο το 10% καλύπτει η Κομισιόν. Και θέλω να σας ρωτήσω: Έχει γίνει πρόταση για δέσμευση εθνικών πόρων γι’ αυτό; Είναι μέσα στην αντίστοιχη ΣΑΕ;
Επίσης, θα ήθελα να δούμε το θέμα της κατάτμησης. Είναι ένα μικρό έργο, 16 χιλιόμετρα. Τι να κόψεις; Επιπλέον, είναι τεχνικά δύσκολο, γιατί αλλού κατασκευάζεις σήραγγες και αλλού πρέπει να κάνεις επιχωματώσεις. Να μην ξεχνάμε και την αρνητική εμπειρία, με το πέταλο του Μαλιακού. Με τις κατατμήσεις αυξάνεται το κόστος. Και γνωρίζετε πολύ καλά ότι αυξάνεται και το ρίσκο της έγκρισης του έργου από την Ευρωπαϊκή Ένωση στην περίπτωση που κατατμηθεί.
Ξέχασα δε να σας πω, ότι το 2014 η παράκαμψη της Χαλκίδας  και ο άξονας Πάτρα-Πύργος ήταν στην ίδια ωρίμανση. Και ξαφνικά το ένα έργο δημοπρατείται πριν και το άλλο είναι ακόμη στις καλένδες.
Καταθέτω τους πίνακες, όπως είπα, γιατί εδώ θα δείτε, ότι στους πρώτους που έχει χρονοδιάγραμμα, έχει ακριβώς το ίδιο χρονοδιάγραμμα με το Πάτρα-Πύργος. Και ξαφνικά το Πάτρα-Πύργος μένει με το ίδιο χρονοδιάγραμμα και η Χαλκίδα γίνεται χωρίς χρονοδιάγραμμα και ανάλογα με την διαθεσιμότητα πόρων.
Θα ήθελα σε αυτά τα ζητήματα να μας δώσετε συγκεκριμένες απαντήσεις και αν μπορείτε να μας ορίσετε και ένα χρονοδιάγραμμα».

ΠΛΗΡΕΣ ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΣΔ : Παναγιώτα Βασιλοπούλου - Δημοσιογράφος ΕΣΔ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου