Παρασκευή 24 Μαρτίου 2017

Ο Στέλιος ΣτυλιανούΣΕ ΜΙΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ που μου έκανε την Τιμή να μου δώσει - ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΗ ΣΕ ΣΑΣ ... ΑΠΟΛΑΥΣΤΕ ΤΟΝ .................

Ο ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ ΤΩΝ ΕΠΙΤΥΧΙΩΝ , ΣΤΕΛΙΟΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΥ΄΄΄΄΄΄΄΄


Βλέπει τον Ήλιο πριν βγει και μας το αποδεικνύει με τα βιβλία του . Ο Στέλιος Στυλιανού , είναι πάντα πρωτοπόρος κι έτσι παραμένει στην κορυφή της λογοτεχνίας. Το όνομα του και μόνον , είναι ένα μεγάλο κεφάλαιο στο χώρο της συγγραφής , κι από μόνο του αυτό τον κατατάσσει στις πρώτες θέσεις.
Δέκα βιβλία best sellers , δεν το καταφέρνει εύκολα ένας συγγραφέας , γι΄ αυτό η επιτυχία του ανήκει . 
Ο Στέλιος Στυλιανού με τον αείμνηστο σε όλους Τάσο Λειβαδίτη

Είναι κοντά μας με το νέο του βιβλίο , με τίτλο ΄΄Μη Ρωτήσεις Ποτέ Το Γιατί΄΄ , εγώ όμως θα τον ρωτήσω , όχι το γιατί, γιατί θα διαβάσετε το βιογραφικό του , τι σημαίνει Στέλιος Στυλιανού , αλλά θα τον ρωτήσω πολλά, μα πάρα πολλά για το νέο του βιβλίο από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ – Αλκυών .
Η χαρά μου , στην θετική αποδοχή του να εξασφαλίσω μια συνέντευξη του , με κάνει να νιώθω και μεγάλη Τιμή.
Μου ξεκαθάρισε όμως , με μια νότα χιούμορ , πως εγώ θα είμαι ο δίαυλος και η συνέντευξη θα είναι αφιερωμένη σε όλους τους αναγνώστες .
Φυσικά , κρατήσαμε κι οι δύο μας τη συμφωνία .
Απολαύστε τον ....


ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ : Παναγιώτα Βασιλοπούλου :  Αξιωματούχος Δημοσιογράφος ΕΣΔ 




ΕΡΩΤΗΣΗ 1 :Να σας ευχαριστήσω εκ μέρους όλων μας και να σας ευχαριστήσω για την Τιμή της συνεντεύξεως μας . Κοντά μας με ένα ακόμα νέο σχετικά βιβλίο , που φέρει τον πολύ μυστηριώδη τίτλο '' Μη Ρωτήσεις Ποτέ Το Γιατί΄. Ήδη και μόνο από τον τίτλο , προϊδεάζει το αναγνωστικό κοινό πως πρόκειται για ένα βιβλίο που είναι επένδυση στην βιβλιοθήκη της ψυχής μας και προκαλεί έλξη για ανάγνωση του . Ας έρθω στην πρώτη ερώτηση , που καιρό τώρα αγωνιώ διαβάζοντας το βιβλίο να ρωτήσω. Όσα αιώνες τώρα μας κρατούν σε ένα υπαρξιακό μυστήριο για το ποιοι είμαστε , προβληματισμοί πάνω σε υπαρξιακά ερωτήματα , όσον αφορά εμάς και τις σχέσεις μας με τους άλλους ανθρώπους , το βιβλίο σας είναι μια ερωτική ιστορία που ως δρομολόγιο ζωής των δύο ηρώων , έχει όλα αυτά τα ερωτήματα. Πως γεννήθηκε το ΄΄Μη Ρωτήσεις Ποτέ Το Γιατί'' μέσα σας και έγινε αυτό το μαγικό βιβλίο ;


ΑΠΑΝΤΗΣΗ 1: Είναι γνωστό σε όλες και όλους τους αναγνώστες μου ότι εγώ γράφω πάντα βιωματικά. Ποτέ δεν γράφω αν κάτι που συμβαίνει γύρω μου δεν με απασχολήσει και δεν με συνταράξει. Ποτέ δεν θα δείτε μέσα σε ένα χρόνο 2 ή 3 βιβλία μου, αφού δεν γράφω κατά παραγγελία. Το μυθιστόρημά μου "Μη ρωτήσεις ποτέ το γιατί" ένα ακριβώς 1 ολόκληρο χρόνο για να το ολοκληρώσω. Ολόκληρο χρόνο με απασχολούσε το το ερώτημα ΄"Από που έρχομαι πού βρίσκομαι και πού θα πάω"... Ένα αναπάντητο ερώτημα συνδεδεμένο με τη ζωή εδώ και πέρα. Στο εγώ και στο εμείς. Αφιερωμένο στον έρωτα που είναι θείο δώρο, αλλά και στη μοίρα που παίζει διάφορα παιγνίδια στη ζωή του κάθε ανθρώπου.... Είναι μια ανάλυση ζωής του κάθε όντος με τα καλά και τα κακά που το ένα απορρέει μέσα από το άλλο. Προσπαθώ να θίξω όλα τα κοινωνικοπολιτικά φαινόμενα της ζωής μας σήμερα και ιδιαίτερα την κοινωνική απαξίωση για τους συνανθρώπους. Το φόβο για κάθε μεταφυσική άποψη και φιλοσοφία πέρα από το ρεαλιστικό αλλά και τα λάθη γονέων που πληρώνουν τα παιδιά. Τα μυστικά των γονέων που κάποια στιγμή έστω κι αργά όταν γνωστοποιούνται δημιουργούν μεγάλα προβλήματα στα παιδιά... Τέλος είναι ένα μυθιστόρημα μέσα από τη ζωή και τα πάθη των ανθρώπων.

ΕΡΩΤΗΣΗ 2: Το Ανεξήγητο πάντα γοητεύει και πάντα αφήνει μια γεύση έντονων συναισθημάτων , σκέψεις , ερωτήματα , τι ανήκει στη μοίρα ή αν εμείς φτιάχνουμε τη μοίρα . Ακόμα και οι αρχαίοι πρόγονοι έθεσαν πολλά ερωτήματα μα και έδωσαν πολλές απαντήσεις, ο καθένας τους σύμφωνα με τις δικές του θεωρίες . Γιατί λοιπόν μας γοητεύει όλο αυτό και κάνει και το βιβλίο αντίστοιχα τόσο γοητευτικό , όσο και τους ήρωες γοητευτικούς σε μας τους αναγνώστες ;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ 2: Το άγνωστο, το μεταφυσικό, το μυστήριο φοβίζει, αλλά και γοητεύει. Οι μύθοι και οι θρύλοι είναι πάντα μέσα στη ζωή μας, αλλά και η γνώση εμπεριέχεται σπερματικά μέσα μας όπου ο κάθε ένας από εμάς μπορεί να την γεννήσει αν ψάξει μέσα στην άβυσσο της ψυχής του και το σκότος της αβύσσου να το κάνει φως.... Και είπεν ο Θεός γεννηθήτω το Φως... και εγένετο Φως... Κι ο άνθρωπος λοιπόν ο κατ' εικόνα και ομοίωσιν έχει το χάρισμα να δημιουργήσει το σπέρμα φωτός της γνώσης που εμπεριέχεται στο σκότος της ψυχής σε άπλετο φως.... Πιστεύω πως τίποτα δεν είναι τυχαίο στη ζωή μας. Οι τρεις θεότητες της ελληνικής μυθολογίας, οι Μοίρες, γνέθουν από τη γέννηση μέχρι και τον θάνατό μας το νήμα της ζωής του κάθε ενός μας. Η Κλώθω το παρόν, η Λέχεσις το παρελθόν και η Ατροπός το κόβει. Ευθύνονται όμως οι Μοίρες για τη ζωή μας; Ευθύνονται εφ' όσον ζούμε στο σκότος και στο ψέμα. Αν όμως ανακαλύψουμε την αλήθεια που μας κρύβουν τότε εμείς οι ίδιοι κλώθουμε το νήμα της ζωής μας.... Έτσι λοιπόν και οι ήρωες μου στο μυθιστόρημα ακολουθούν τη μοίρα μέσα από το ψέμα και το σκότος κι όταν βρουν την αλήθεια τότε κατορθώνουν να ξεφύγουν από τη μοίρα τους .

ΕΡΩΤΗΣΗ 3 : '' Μη Ρωτήσεις Ποτέ Το Γιατί΄΄ , με το χέρι στην καρδιά , εσείς θα μπορούσατε να μην ρωτήσετε ποτέ το γιατί και σε ποιες περιπτώσεις ;


ΑΠΑΝΤΗΣΗ 3 : Πάντα όλα μου τα βιβλία αφορούν στο έρωτα και ιδιαίτερα στη γυναίκα που λατρεύω σε όλα της τα επίπεδα. Ίσως γι' αυτό μια πλειάδα αναγνωστριών μου με αποκαλούν τον συγγραφέα των γυναικών... Δίχως βέβαια να παραγνωρίζω και τον άνδρα. Τελικά προσωπικά πιστεύω πως ποτέ δεν πρέπει να ρωτούμε το γιατί για ότι μας συμβαίνει στο παρελθόν μέσα από το σκότος της άγνοιας και της ψευτιάς για να κατορθώνουμε μια ήρεμη πορεία στο μέλλον.


ΕΡΩΤΗΣΗ 4: Ο χρόνος , οι μέρες , οι εβδομάδες , χάνονται όταν είμαστε ερωτευμένοι , όταν ζούμε τον απόλυτο έρωτα , όταν ακόμα φοβόμαστε να εξομολογηθούμε στον ίδιο μας τον εαυτό πως όντως είμαστε σε μια θυελλώδη σχέση στον αισθηματικό τομέα, στο βιβλίο πως καταφέρατε , να το διαβάζουμε και να χάνουμε το χρόνο , την αίσθηση του χρόνου , πως μας κάνατε να το ερωτευθούμε παράφορα ;


ΑΠΑΝΤΗΣΗ 4: Η αγάπη είναι ένα συναίσθημα έντονης στοργής κι ο έρωτας είναι πάθος, μια αίσθηση υπερδιέγερσης συναισθημάτων κι ακατανίκητης δύναμης. Σ' αυτά τα συναισθήματα δεν υπάρχει χωροχρόνος, αλλά μια παντοτινή απογείωση. Αυτό λοιπόν που μας συμβαίνει στη ζωή μέσα από τον έρωτα και χάνουμε την αίσθηση του χρόνου και του χώρου επιδιώκω μέσα από το βιβλίο μου. Να απογειώσει συναισθηματικά μέσα από την ιστορία των πρωταγωνιστών μου να ταυτιστεί και να απογειωθεί στο υπερπέραν.



ΕΡΩΤΗΣΗ 5: Το βιβλίο σας , έχει κι όπως όλα σας τα βιβλία άλλωστε και τα δέκα σας , και διδακτικό χαρακτήρα , μπορώ να τολμήσω να πω για το τωρινό και φιλοσοφικό χαρακτήρα . Πάλι θα τολμήσω να πω , πως έχει ένα φιλοσοφικό χαρακτήρα με καθαρά δική σας σφραγίδα , γι΄ αυτό άλλωστε αναφέρουμε συχνά για τους πολύ καλούς συγγραφείς , τη φράση ΄΄ Είναι πολύ φιλοσοφημένος και μορφωμένος΄΄ . Ξέρω πως ο αείμνηστος Τάσος Λειβαδίτης , ήταν που πίστεψε πολύ στη γραφή σας και στο χαρακτήρα σας . Σας είχε πιστέψει τόσο πολύ , ώστε να σας κάνει να νιώσετε , πως πίστευε πως γεννηθήκατε για να ξεχωρίζεται και να αντιληφθεί την τόση επιτυχία σας που δεν είναι καθόλου τυχαία;




ΑΠΑΝΤΗΣΗ 5 : Πάντα θα ευχαριστώ όσες και όσους με πίστεψαν και με ώθησαν να συνεχίσω να γράφω μα πιο πολύ το δάσκαλό μου τον μεγάλο μας ποιητή Τάσο Λειβαδίτη που επέμενε με πάθος να με κάνει να γράψω και να εκδόσω ενώ εγώ δεν το τολμούσα. Καθημερινά ακούω και βλέπω συγγραφείς να αυτοαποκαλούνται λογοτέχνες. Πόση ματαιοδοξία και πόση ασέβεια στη τέχνη του λόγου αλήθεια; Κανένας μας δεν είναι λογοτέχνης. Είμαστε απλά συγγραφείς. Είμαστε καταγραφείς. Αλήθεια αν όλοι εμείς οι μυθιστοριογράφοι αυτοαποκαλόυμαστε λογοτέχνες τότε πως θα πρέπει να αποκαλούμε τον αρχαίο πρόγονό μας Όμηρο, τους ποιητές μας Καβάφη, Λειβαδίτη, Κακναβάτο Ρίτσο κι άλλους τόσους που δεν μνημονεύω τώρα; ... Τέλος πάντα θα μνημονεύω θα ευχαριστώ και θα ευγνωμονώ τον Τάσο Λειβαδίτη που με δίδαξε και με έπεισε να γράψω και να εκδόσω. Αιώνία η μνήμη του και ειλικρινά ποτέ δεν θα πάψω να έχω πάντα δίπλα μου όλα του τα ποιήματα ως το ιερό μου ευαγγέλιο.


ΕΡΩΤΗΣΗ 6 : Θα μπορούσα να ρωτώ και να ρωτώ , και να μην σταματώ τις ερωτήσεις μου σε σας , σε σχέση με το βιβλίο από τις Εκδόσεις Αλκυών , ΄΄Μη Ρωτήσεις Ποτέ το Γιατί΄΄, αλλά θα προδώσω την υπόθεση και το τέλος του βιβλίου , οπότε κάπου εδώ , νιώθω πως πρέπει να σταματήσω τις ερωτήσεις μου , όμως έχω μια τελευταία ερώτηση . Ποια είναι η πιο αγαπημένη σας ασχολία , που ίσως ακόμα δεν έχει τύχει ποτέ να το αναφέρετε . Παράδειγμα , ο Ρίτσος ζωγράφιζε σε πέτρες θαλάσσης , ο Σκαρίμπας έφτιαχνε χαλκογραφίες με πόζες του Καραγκιόζη , εσείς θα θέλατε να μοιραστείτε μαζί μας κάποια κρυφή σας δραστηριότητα που αντλείτε από αυτήν γαλήνη , χαρά και ευτυχία ;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ 6: Η πιο αγαπημένη μου κρυφή ασχολία πέρα από τη σκηνοθεσία που σπούδασα, πέρα από την συγγραφική μου δραστηριότητα είναι η μελέτη και η έρευνα της ζωής και των μεγάλων μυστηρίων, της γέννησης και του θανάτου. Η μελέτη και ανάλυση των φιλοσοφικών ρευμάτων και της μεταφυσικής!!!


Κάπου εδώ , μετά λύπης μου κλείνω τη συνέντευξη μας , ήταν ουσιαστική και πολύ ενδιαφέρουσα , όμως η χαρά εναλλάσσετε με τη λύπη και χαίρομαι που είμαι ο διάμεσος ανάμεσα σε σας και στους αναγνώστες , που με χαρά περιμένουν τη συνέντευξη .
Πριν σας πω ένα μεγάλο ευχαριστώ κι εγώ προσωπικά , είναι κάτι που θα θέλατε να προσθέσετε που ίσως μου διέφυγε να σας ρωτήσω ;

Παναγιώτα μου καλή κι αγαπημένη, αυτά τα λίγα ως απαντήσεις και σε ευχαριστώ πολύ. Θέλω επίσης να ευχαριστήσω με την αγάπη μου κι όλες και όλους τους αναγνώστες μου που μου δίνουν ζωή και ύπαρξη και να απαντήσω ξανά σε ένα συχνό τους ερώτημα. Γιατί δεν λαμβάνω μέρος σε διαγωνισμούς και βραβεύσεις... Επειδή λοιπόν είμαι βέβαιος και πιστεύω ότι οι διαγωνισμοί και οι βραβεύσεις είναι ένας αθέμιτος ανταγωνισμός κι εγώ δεν θέλω να ανταγωνίζομαι μα κανένα συνάνθρωπό μου. Επειδή θέλω να είμαι ελεύθερος πέρα από κόμματα παρατάξεις και κυκλώματα και δεν γουστάρω να γίνομαι λακές των κυκλωμάτων. Δεν ανήκω πουθενά παρά μόνο στον εαυτό μου, στην πατρίδα, στην οικογένειά μου και στους αγαπημένους μου αναγνώστες. Σας ευχαριστώ και σας ευγνωμονώ όλες και όλους και θα συνεχίσω να γράφω για εσάς και μόνο!!!

Έχω να πω μόνο ένα τεράστιο ευχαριστώ από ψυχής . Οι ευχές μου να σας συντροφεύουν πάντα και μπορώ να δηλώσω κι εγώ το θαυμασμό μου σε σας !
Τιμή μου .


ΒΟΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΤΟΥ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ ΜΑΣ

Ο Στέλιος Δ. Στυλιανού γεννήθηκε στη Λεμεσό της Κύπρου και σπούδασε κινηματογράφο , θέατρο , και τηλεόραση στην Ανωτέρα Σχολή Θεάτρου Κινηματογράφου Λυκούργου Σταυράκου, και Δημόσιες Σχέσεις στο “ Institute of Commerce'' στο Λονδίνο .
Από το 1975 είναι μόνιμος κάτοικος Αθηνών και εργάζεται ως σκηνοθέτης , σεναριογράφος και διευθυντής παραγωγής στον κινηματογράφο και στην τηλεόραση . Από το 1979 , είναι μέλος της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών , της European Federation ( FE.RA ) , και της International Federation ( M. E . I ) . Έχει διατελέσει καθηγητής στα κρατικά Ι.Ε.Κ. , διδάσκοντας σενάριο σκηνοθεσία και διεύθυνση παραγωγής . Επίσης επί τετραετίας υπήρξε μέλος της τριμελούς εξεταστικής επιτροπής Του Υπουργείου Παιδείας για τις πιστοποιήσεις των απόφοιτων των Ι.Ε.Κ. . Έχει γράψει σενάρια για τον κινηματογράφο και την τηλεόραση , ενώ συγχρόνως ασχολείται με τη συγγραφή μυθιστορημάτων .



( Η Υπόθεση του Βιβλίου “ Μη Ρωτήσεις Ποτέ Το Γιατί '' )

..... Όταν ένας έρωτας γεννιέται ανάμεσα σε δύο ανθρώπους , είναι σαν να γεννιέται ένας Θεός . Τίποτα δεν μπορεί να θεωρηθεί κακό ή ανήθικο στον έρωτα και κανείς δεν μπορεί να κατηγορήσει και να καταδικάσει δύο ερωτημένους . Ο έρωτας είναι μια ανθρώπινη ανάγκη επικοινωνίας . Είναι Θεϊκό Δώρο . Είναι η ιστορία της ανθρωπότητας . Είναι η δύναμη που σπάει όλα τα τείχη κι όλα τα ανθρώπινα όρια , που φθάνουν ακόμα και στον παραλογισμό , στον φανατισμό και στην συναισθηματική εξουσία του ενός προς τον άλλον .
Είναι ,ακόμα , εκείνη η δύναμη που συνθλίβει άτομα , ηθικές αξίες και ζωές . Ποιος, αλήθεια , θα μπορούσε να αγνοήσει αυτό το συναίσθημα ;
Αυτό το συναίσθημα..... που δεν μπόρεσαν να αγνοήσουν ο Άρης και η Αφροδίτη, όπως κανένας άλλος άνθρωπος δεν μπορεί να το αγνοήσει .
Έτσι μέσα από μια εκρηκτική ατμόσφαιρα πολιτικών και οικονομικών κλυδωνισμών της κοινωνίας , αναπτύχθηκε μεταξύ τους ένας παθιασμένος έρωτας , που σταδιακά έμελλε να αποδειχθεί ολέθριος , αφού μέσα στην ευτυχία τους χάθηκαν και οι δύο στα βάραθρα της μοίρας , ή της θείας πρόνοιας χάνοντας τον χρόνο τους στο παρόν αναμοχλεύοντας και ζώντας στο παρελθόν , καθόσον η ζωή τους ορίστηκε από ένα ανεξέλεγκτο πεπρωμένο κι από το θέλημα ενός άτεγκτου Θεού , όπου μοιραίοι για πάντα , θα προκαλούν τον οίκτο ο ένας για τον άλλον , ακολουθώντας , όπως όλοι οι άνθρωποι αυτής της χώρας ,την απελπισία και την πλήξη των καιρών .....



Έργα Του Ιδίου :

Από τις Εκδόσεις Όμβρος κυκλοφορεί το διήγημα : ΄΄Περιπλάνηση Ανάμεσα Στα Σκουπίδια΄΄ 1993 .

Από τις Εκδόσεις Δίοδος κυκλοφορεί το διήγημα '' Τίποτα πιο Αληθινό Από το Ψέμα'' 1998 .

Από τις Εκδόσεις Μοντέρνοι Καιροί κυκλοφορούν τα μυθιστορήματα

΄΄ Αννέ Σημαίνει Μάνα'' 2003 , που μεταφράστηκε στα Τούρκικα , εκδόθηκε και κυκλοφορεί΄ στην Τουρκία με τον Τίτλο '' Mana anne demektir '' από τον Εκδοτικό Οίκο Inkilap .

Τα μυθιστορήματα επίσης που κυκλοφορούν από τις Εκδόσεις Μοντέρνοι Καιροί : '' Είσαι Γυναίκα Είσαι Γη΄΄ 2004

''Για Ποιον Είναι Τα Δάκρυα Σιμόνη ; 2006

'' Ο Άνεμος Του Πάθους '' 2009

'' Το Όνειρο Της Αννέ'' 2010

'' Το Μυστικό της Αλκυόνης '' 2011

Από τις Εκδόσεις Χάρτινη Πόλη / Web enter- tainment Εκδοτική Α.Ε

'' Μιχριμπάν , η Νεράιδα Της Σμύρνης '' 2013


Παναγιώτα Βασιλοπούλου : Αξιωματούχος Δημοσιογράφος ΕΣΔ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου