Γιατί οι ξένοι όμιλοι επενδύουν τώρα στις online αγγελίες -ενδιαφέρει τους bloggers
Μέσα σε διάστημα λίγων εβδομάδων ανακοινώθηκαν στην Αθήνα δύο σημαντικές επενδύσεις ξένων ομίλων στον χώρο των αγγελιών μέσω διαδικτύου. Σ' έναν χώρο στον οποίο κατά το παρελθόν μπήκαν διάφοροι «μεγάλοι», αλλά άντεξε μόνο ένας: η «Χρυσή Ευκαιρία», που εξαγοράστηκε από την Global Finance του Αγγελου Πλακόπητα. Τώρα, όμως, εισέρχονται σε αυτόν κι άλλοι μεγάλοι «παίκτες». Στις αρχές της εβδομάδας, ο σκανδιναβικός όμιλος Schibsted Media Group, ένας από τους μεγαλύτερους στον κόσμο στον τομέα των ΜΜΕ με ετήσιο τζίρο περί τα 25 δισ. ευρώ, ανακοίνωσε ότι «ανασταίνει» τον διαδικτυακό τόπο αγγελιών Aggeliopolis.gr. Οι Σκανδιναβοί είχαν επενδύσει το 2009 στο Aggeliopolis.gr, αλλά το είχαν βάλει «στον πάγο» το 2011, και τώρα επανέρχονται δριμύτεροι.
Προ μηνός είχε γίνει γνωστό ότι ο διαδικτυακός τόπος αγγελιών ακινήτων Spitogatos.gr εξαγοράστηκε από τη Real Web S.A., που ελέγχει τη μεγαλύτερη αντίστοιχη ιστοσελίδα στην Ιταλία, την Immobiliare.it. Νέα σχέδια για την Ελλάδα φέρεται ότι προωθεί και η ομάδα του site δημοπρασιών Ricardo.gr, που σταμάτησε προ εβδομάδων τη λειτουργία του και ανήκει στον νοτιοαφρικανικό κολοσσό Naspers. Η αγορά των αγγελιών αποτελεί στρατηγικό τομέα δραστηριοποίησης της Naspers, που έχει παρουσία σε περίπου 40 χώρες του κόσμου (και ηγετική θέση σε αρκετές εξ αυτών). Μάλιστα, σύμφωνα με πρόσφατη παρουσίαση προς τους αναλυτές, ο τομέας των αγγελιών συγκεντρώνει σημαντικό τμήμα των επενδύσεων του ομίλου στον χώρο του διαδικτύου, με στόχο να διευρύνει την απόσταση από τον ανταγωνισμό και να ενισχύσει την παρουσία του σε μεγάλες αγορές, όπως η Ινδία και η Βραζιλία.
Δεν είναι λίγοι αυτοί που προσπαθούν να καταλάβουν τι ακριβώς ανακάλυψαν οι ξένοι όμιλοι στην ελληνική αγορά αγγελιών και αποφάσισαν να κινηθούν δυναμικά ή να αναβαθμίσουν την παρουσία τους. Ποια είναι η αιτία των ανακατατάξεων που βρίσκονται σε εξέλιξη τις τελευταίες εβδομάδες;
Οσοι παρακολουθούν την αγορά υποστηρίζουν ότι οι διεθνείς όμιλοι θεωρούν ότι η οικονομία εισέρχεται σε φάση σχετικής σταθεροποίησης, συνεπώς ευνοεί επενδύσεις σε τομείς που είχαν πληγεί βάναυσα από την ύφεση. Για τον λόγο αυτόν ισχυροί όμιλοι όπως η Schibsted, που μέχρι πρόσφατα τηρούσαν στάση αναμονής και απέφευγαν να δοκιμάσουν στο εξαιρετικά ανασφαλές ελληνικό περιβάλλον, θεωρούν τώρα ότι είναι ευκαιρία να ξαναπροσπαθήσουν ή να επενδύσουν.
Ο συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος του Spitogatos.gr, Δημήτρης Μελαχροινός, έλεγε πρόσφατα ότι οι ξένοι επενδύουν ή επανακάμπτουν στην Ελλάδα επειδή βλέπουν ότι ειδικά στα ακίνητα η αγορά θα αρχίσει σταδιακά να ανακάμπτει. Ηδη, μάλιστα, κινείται σε καλύτερα επίπεδα σε σχέση με τη ραγδαία κατάρρευση στα πρώτα χρόνια της κρίσης.
Το Spitogatos.gr ξεκίνησε να λειτουργεί το 2006, και το φθινόπωρο του 2009 χρηματοδοτήθηκε από την Oxygen Capital, εταιρία επιχειρηματικών συμμετοχών, στην οποία συμμετέχει το Ταμείο Ανάπτυξης Νέας Οικονομίας (ΤΑΝΕΟ). Η διοικητική ομάδα του θεωρεί ότι οι διεθνείς όμιλοι εντοπίζουν σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης νέων υπηρεσιών και εφαρμογών διότι αλλάζει και ο τρόπος με τον οποίο οι Ελληνες αναζητούν κατοικία. Το Spitogatos.gr, για παράδειγμα, αναπτύσσει υπηρεσία (σε συνεργασία με τους νέους βασικούς μετόχους) που θα προσφέρει «περισσότερο προσωποποιημένη εμπειρία αναζήτησης», χάρτες, κ.λπ. Δεν είναι λίγοι εκείνοι που εκτιμούν ότι η συνεργασία ελληνικών διαδικτυακών τόπων αγγελιών με διεθνείς ομίλους οι οποίοι διαθέτουν δίκτυα στο εξωτερικό μπορεί να ενισχύσει και το ενδιαφέρον των ξένων για ακίνητα στην Ελλάδα.
Το νέο, διαφορετικό μοντέλο με μηδενικό κόστος για αγοραστή και πωλητή
Διαφορετικό μοντέλο ανάπτυξης ακολουθεί το Aggeliopolis.gr, το οποίο «καταθέτει» μια ιδιαίτερη πρόταση στον τομέα των αγγελιών: Φέρνει σε επαφή αυτόν που θέλει να πουλήσει ένα αντικείμενο (π.χ. ένα έπιπλο ή μια τηλεόραση) με αυτόν ο οποίος θέλει να το αγοράσει, χωρίς κόστος για κανέναν από τους δύο. Μάλιστα, οι Σκανδιναβοί ετοιμάζονται να κινηθούν δυναμικά, με στόχο το Aggeliopolis.gr να καταλάβει την πρώτη θέση μεταξύ των διαδικτυακών τόπων αγγελιών στην Ελλάδα, με επένδυση η οποία θα κινηθεί κοντά στα 5.000.000 ευρώ. Η Schibsted, χάρη στο μοντέλο ανάπτυξης του Aggeliopolis.gr, μπορεί να επενδύσει χωρίς να αντιμετωπίζει τον φόβο των ζημιών σε μια αγορά που κινείται σε τεντωμένο σχοινί, όπως η Ελλάδα. Οι πόροι διατίθενται από άλλες θυγατρικές του ομίλου ανά τον κόσμο.
Γι' αυτό έχει ενδιαφέρον και η ομάδα που ανέλαβε να «αναστήσει» τον εν λόγω διαδικτυακό τόπο. Ο Χάρης Ανταράκης, που αρχικά συμμετείχε στην ανάπτυξη του Aggeliopolis.gr, εργάζεται σήμερα σε θυγατρικές του σκανδιναβικού ομίλου με έδρα τη Σιγκαπούρη. Ο ίδιος θα εξακολουθήσει να κατέχει επιτελική θέση στη Σιγκαπούρη, αλλά θα ασχοληθεί και με την ελληνική πρωτοβουλία, σε συνεργασία με ανθρώπους οι οποίοι εργάζονται στη Στοκχόλμη, στην Καλαμάτα και αλλού. Η εργασία στο διαδίκτυο μπορεί να γίνει από οποιοδήποτε μέρος του πλανήτη.
Η Schibsted Media Group δίνει το «παρών» σε περίπου 25 διεθνείς αγορές, μεταξύ των οποίων η Γαλλία, η Ισπανία, η Βραζιλία. Μάλιστα, στο πρώτο τρίμηνο του 2014, το 31% των εσόδων του πολυεθνικού ομίλου προέρχεται από τις υπηρεσίες αγγελιών μέσω διαδικτύου.
Νέα πρόταση
Οι Ιταλοί που αγόρασαν το Spitogatos.gr είχαν παρουσία στην ελληνική αγορά από το 2007, μέσω της ιστοσελίδας αγγελιών ακινήτων spiti24.gr. Πλέον, η ομάδα του Spitogatos.gr θα διαχειρίζεται και το spiti24.gr, δημιουργώντας έτσι μια νέα πρόταση σε περισσότερους από 1.500.000 χρήστες τον μήνα. Το Spitogatos.gr κατέχει ηγετική θέση στην ελληνική αγορά, με περισσότερα από 750.000 ακίνητα προς πώληση ή ενοικίαση, προσβάσιμα σε πάνω από 1.500.000 μηνιαίους επισκέπτες οι οποίοι βλέπουν περισσότερες από 45.000.000 σελίδες τον μήνα.
Φώτης Κόλλια
ς
ς
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου