Κλείνει το σημαντικότερο ελληνικό πολεμικό αεροδρόμιο στην Α.Μεσόγειο
"Τέλος εποχής" και για την 133 Σμηναρχία Μάχης στο Καστέλι της Κρήτης, το πλέον προωθημένο πολεμικό αεροδρόμιο στο νότιο Αιγαίο, από το οποίο επιχειριύν τα F-16 Block 52+ της 115 ΠΜ της Σούδας.
Οπως ανακοινώθηκε σήμερα από τον υπουργό Υποδομών Μιχάλη Χρυσοχοΐδη στις 15 Μαΐου θα γίνει η πρόσκληση ενδιαφέροντος στις εταιρείες για τα τεύχη δημοπράτησης, για να μετατραπεί το Καστέλι σε ένα "διεθνές αεροδρόμιο".
Η ιστορία της Μονάδας αρχίζει το Νοέμβριο του 1940 με την έναρξη του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, όταν ομάδα Άγγλων και Ελλήνων τεχνικών, άρχισε τη μελέτη, τη χάραξη και τη κατασκευή ενός βοηθητικού διαδρόμου προσγείωσης, τον οποίον όμως στη συνέχεια αχρήστευσαν, λίγες ημέρες πριν από την έναρξη της Μάχης της Κρήτης.
Μετά την ολοκληρωτική κατάληψη του νησιού, τον Ιούνιο του 1941 οι Γερμανοί, με αναγκαστική εργασία των κατοίκων της περιοχής, ανακατασκεύασαν το διάδρομο προσγείωσης. Επίσης, κατασκεύασαν νέα κτίρια και καταφύγια, και εγκατέστησαν μόνιμα μία Μοίρα αναγνωριστικών Α/Φ.
Από το καλοκαίρι του 1941, μέχρι το Μάρτιο του 1943, εκτελούντο από το αεροδρόμιο Καστελλίου, ημερησίως, 200-400 πτήσεις Α/Φ βομβαρδισμού, αναγνώρισης και μεταφοράς εφοδίων και πυρομαχικών προς τη Βόρειο Αφρική με Α/Φ JU-88D-5, JU-86P2, Me-109E-7.
Τον Ιούλιο του 1943 πραγματοποιήθηκε σαμποτάζ από Άγγλους και Έλληνες. Τα γερμανικά στρατεύματα αποχωρούν τον Σεπτέμβριο του 1944. Το 1947 ξεκινά η ανακατασκευή του αεροδιαδρόμου.
Από το Μάιο του 1951 έως την 15-Ιουλίου-1953 η Μοίρα Κατασκευών της Ελληνικής Βασιλικής Αεροπορίας εκτελεί έργα που κόστισαν 4,5 δις δραχμές. Μετά την ολοκλήρωση των έργων προσγειώνεται το πρώτο Α/Φ τύπου Dakota. Έως το 1964 πραγματοποιούνται και άλλα συμπληρωματικά έργα και μετασταθμεύουν Α/Φ F-86D, F-84F και T-33.
Την περίοδο 1967 έως 1968 κατασκευάστηκε η περίφραξη του Α/Δ.
Στις 20-7-1974 το Α/Δ μετονομάζεται σε 133 Σμηναρχία Μάχης. Στις 30-6-1976 15 Α/Φ F-86F της 344ΜΔΒ μετασταθμεύουν στην 133ΣΜ. Από το Σεπτέμβριο του 2000 έως και σήμερα, Α/Φ F-16 αναλαμβάνουν από την Μονάδα επιχειρησιακό ρόλο αεράμυνας. Α/Φ-Ε/Π που υπηρέτησαν
F-84F, Α-7, F-4, F-16, T-33, C-41, C-130, NORATLAS, ενώ σήμερα αποτελεί την πλέον προωθημένη βάση readiness στο Νότιο Αιγαίο, από όπου εξορμούν τα F-16 για να προστατεύσουν το σύμπλεγμα της Μεγίστης και να επιτηρούν τον FIR Αθηνών.
Ο κ. Χρυσοχοΐδης, παρουσία των τοπικών φορέων, έδωσε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου τονίζοντας ότι η Κρήτη χρειάζεται ένα μεγάλο σύγχρονο αεροδρόμιο, προκειμένου να καλύψει τις ανάγκες από την αύξηση των τουριστών και πρόσθεσε ότι το έργο, σε συνδυασμό με τις βελτιώσεις στο οδικό δίκτυο, θα συμβάλει τα μέγιστα, ώστε να είναι σε θέση να φιλοξενήσει περισσότερους τουρίστες.
Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο υπουργός, την Πέμπτη 15 Μαΐου δημοπρατείται το νέο αεροδρόμιο και θα δοθούν τα επίσημα τεύχη προκήρυξης. Σε έξι μήνες θα υπάρχει ανάδοχος, ο οποίος θα αναλάβει την εκτέλεση του έργου. Πρόκειται για ένα έργο 800 εκ. ευρώ και κατά τη διάρκεια εκτέλεσης του θα εργάζονται 1.000 άτομα, ενώ όταν ξεκινήσει η λειτουργία του αεροδρομίου υπολογίζεται ότι θα απασχολεί 4.000 εργαζόμενους.
Επίσης η 126η Σμηναρχία Μάχης που επιχειρεί τους S-300OPMU-1 θα διαθέσει πολλούς χώρους επίσης για τουριστικές υποδομές.
Ελπίζουμε οι τουρίστες να κάνουν και αναχαιτίσεις...
Οπως ανακοινώθηκε σήμερα από τον υπουργό Υποδομών Μιχάλη Χρυσοχοΐδη στις 15 Μαΐου θα γίνει η πρόσκληση ενδιαφέροντος στις εταιρείες για τα τεύχη δημοπράτησης, για να μετατραπεί το Καστέλι σε ένα "διεθνές αεροδρόμιο".
Η ιστορία της Μονάδας αρχίζει το Νοέμβριο του 1940 με την έναρξη του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, όταν ομάδα Άγγλων και Ελλήνων τεχνικών, άρχισε τη μελέτη, τη χάραξη και τη κατασκευή ενός βοηθητικού διαδρόμου προσγείωσης, τον οποίον όμως στη συνέχεια αχρήστευσαν, λίγες ημέρες πριν από την έναρξη της Μάχης της Κρήτης.
Μετά την ολοκληρωτική κατάληψη του νησιού, τον Ιούνιο του 1941 οι Γερμανοί, με αναγκαστική εργασία των κατοίκων της περιοχής, ανακατασκεύασαν το διάδρομο προσγείωσης. Επίσης, κατασκεύασαν νέα κτίρια και καταφύγια, και εγκατέστησαν μόνιμα μία Μοίρα αναγνωριστικών Α/Φ.
Από το καλοκαίρι του 1941, μέχρι το Μάρτιο του 1943, εκτελούντο από το αεροδρόμιο Καστελλίου, ημερησίως, 200-400 πτήσεις Α/Φ βομβαρδισμού, αναγνώρισης και μεταφοράς εφοδίων και πυρομαχικών προς τη Βόρειο Αφρική με Α/Φ JU-88D-5, JU-86P2, Me-109E-7.
Τον Ιούλιο του 1943 πραγματοποιήθηκε σαμποτάζ από Άγγλους και Έλληνες. Τα γερμανικά στρατεύματα αποχωρούν τον Σεπτέμβριο του 1944. Το 1947 ξεκινά η ανακατασκευή του αεροδιαδρόμου.
Από το Μάιο του 1951 έως την 15-Ιουλίου-1953 η Μοίρα Κατασκευών της Ελληνικής Βασιλικής Αεροπορίας εκτελεί έργα που κόστισαν 4,5 δις δραχμές. Μετά την ολοκλήρωση των έργων προσγειώνεται το πρώτο Α/Φ τύπου Dakota. Έως το 1964 πραγματοποιούνται και άλλα συμπληρωματικά έργα και μετασταθμεύουν Α/Φ F-86D, F-84F και T-33.
Την περίοδο 1967 έως 1968 κατασκευάστηκε η περίφραξη του Α/Δ.
Στις 20-7-1974 το Α/Δ μετονομάζεται σε 133 Σμηναρχία Μάχης. Στις 30-6-1976 15 Α/Φ F-86F της 344ΜΔΒ μετασταθμεύουν στην 133ΣΜ. Από το Σεπτέμβριο του 2000 έως και σήμερα, Α/Φ F-16 αναλαμβάνουν από την Μονάδα επιχειρησιακό ρόλο αεράμυνας. Α/Φ-Ε/Π που υπηρέτησαν
F-84F, Α-7, F-4, F-16, T-33, C-41, C-130, NORATLAS, ενώ σήμερα αποτελεί την πλέον προωθημένη βάση readiness στο Νότιο Αιγαίο, από όπου εξορμούν τα F-16 για να προστατεύσουν το σύμπλεγμα της Μεγίστης και να επιτηρούν τον FIR Αθηνών.
Ο κ. Χρυσοχοΐδης, παρουσία των τοπικών φορέων, έδωσε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου τονίζοντας ότι η Κρήτη χρειάζεται ένα μεγάλο σύγχρονο αεροδρόμιο, προκειμένου να καλύψει τις ανάγκες από την αύξηση των τουριστών και πρόσθεσε ότι το έργο, σε συνδυασμό με τις βελτιώσεις στο οδικό δίκτυο, θα συμβάλει τα μέγιστα, ώστε να είναι σε θέση να φιλοξενήσει περισσότερους τουρίστες.
Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο υπουργός, την Πέμπτη 15 Μαΐου δημοπρατείται το νέο αεροδρόμιο και θα δοθούν τα επίσημα τεύχη προκήρυξης. Σε έξι μήνες θα υπάρχει ανάδοχος, ο οποίος θα αναλάβει την εκτέλεση του έργου. Πρόκειται για ένα έργο 800 εκ. ευρώ και κατά τη διάρκεια εκτέλεσης του θα εργάζονται 1.000 άτομα, ενώ όταν ξεκινήσει η λειτουργία του αεροδρομίου υπολογίζεται ότι θα απασχολεί 4.000 εργαζόμενους.
Επίσης η 126η Σμηναρχία Μάχης που επιχειρεί τους S-300OPMU-1 θα διαθέσει πολλούς χώρους επίσης για τουριστικές υποδομές.
Ελπίζουμε οι τουρίστες να κάνουν και αναχαιτίσεις...
DefenceNet Τμήμ ειδήσεων defencenet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου